Eminent hdMedia Stream 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent hdMedia Stream 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

weruytw 21-10-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA STREAM 0 GB

Deze player onlangs aangeschaft. Prima apparaat, echter één groot probleem: deze player leest niet de menustructuur van een DVD. Bij een DVD met meerdere delen, bv. een serie, zijn deel 2, etc. niet te activeren. De player begint gewoon deel 1 van voren af aan. Bij één doorlopende film heb je dat probleem niet omdat je met de afstandsbediening de ondertitels kunt activeren. Dat andere delen op een DVD niet te traceren en te activeren zijn is dit apparaat niet compleet, helaas

Officiele reactie van Eminent Europe 25-10-2011

De EM7075 heeft helaas geen DVD menu ondersteuning, dit is hardwarematig bepaald. De EM7075 kan ook niet met een update van menu ondersteuning worden voorzien.

Wanneer u dus meerdere episodes of afleveringen wilt bekijken, zal dat niet direct via de EM7075 te selecteren zijn. De betreffende series kunt u dan wel weer omzetten naar losse MKV's, dus elke aflevering een losse MKV.

De EM7280/EM7285 heeft wel DVD-menu ondersteuning.

mbi-69 15-08-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA STREAM 0 GB

Via de player is het super om films te kijken.(ik gebruik mkv files) Maar foto's en mp3 net zo gemakkelijk. Echt een super gemakkelijk app.
Alleen het updaten van het kastje was effe lastig. Ik heb via een usb stick de updates van mijn pc naar de media player gebracht.
Update uitpakken op je usb stick,in het app stoppen en mediaplayer laten zoeken naar updates. Hij zal dan de stick lezen en de updates install.
de handleiding gaf aan dat je online het kon doen maar dat was totaal geen succes.
Kortom echt top app voor je geld.

Dre67 26-02-2011
Geschreven voor: Eminent hdMedia Stream 0 GB

Bijzonder onbetrouwbaar. De éne keer speelt ie wel VOB bestanden en de volgende keer weer niet. MKV bestanden speelt ie wel goed af. ISO bestanden speelt ie ook de éne keer wel en de andere keer niet. Ook is het niet mogelijk om binnen een DVD het menu te zien of naar het volgende hoofdstuk te skippen. Gemiste kans.

Aansluiten is makkelijk. Het is plug en play. Ook in een netwerk hangen (en je bestanden delen op je pc/mac) gaat prima. Kind kan de was doen.

Geen aanrader wat mij betreft!

Luchtgolf 26-01-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA STREAM 0 GB

Heerlijk apparaatje! Installatie was vrij simpel, enkel in het stopcontact steken, harde schijf aankoppelen en kabel naar de tv en het werkte meteen!

Enige waar we nog heel even mee zaten was de ondertiteling, even met options aanzetten bij het afspelen en ook dat was geregeld.

De eminent is overigens op dit moment aangesloten op een tv van +- 12 jaar oude (dikke) philips tv.

Jswollie 31-10-2010
Geschreven voor: Eminent hdMedia Stream 0 GB

Na een half jaar is de adapter kapot.
Geeft geen enkel teken van leven meer .
Heb zelf maar als electronicahobbiest een andere adapter eraan gemaakt.

Nu werkt hij weer maar krijg hem niet meer op het netwerk.
Bij het invoeren van het gateway ipnummer 192.168.2.255 zegt hij alleen nummers van 0 tot 255 zijn geoorloofd. (raar dat doe ik toch).
Bediening gaat erg traag en omslachtig en reageert zeer slecht op de afstandsbediening.

Beeld en geluid is wel goed speelt prima mijn .mkv bestanden (full hd1080) af via netwerk (nadat ik die wel aan de praat heb gekregen).

Kortom geen aanraden ondangs dat hij wel goed beeld en geluid afspeelt.

Danruyt 12-10-2010
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA STREAM 0 GB

Ik heb voor deze speler gekozen vanwege de mogelijkheid muziek af te spelen die je kunt selecteren op basis van genre, artiest en dergelijke (net als op de ipod, anderen in dit budget hebben dat voor zover ik weet niet). In de praktijk valt dit een beetje tegen, omdat hij geen onderliggende mappen kan lezen. Uiteindelijk is dit eenvoudig op te lossen door m3u-playlists in de root van je usb-schijf te plaatsen, maar goed, wel een beetje jammer.

Verder werkt de draadloze verbinding met het netwerk prima. Om te proberen gewoon een 300n-stickje van Sitecom dat ik nog had liggen erin geprikt en het werkt direct. Helaas maar één usb-poort, dus af en toe switchen tussen externe hd en netwerk (al schijnt een hubje ertussen ook te werken, dat moet ik nog eens proberen).

Met andere woorden: geen spijt!

berrywikkel 10-10-2010
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA STREAM 0 GB

Prima mediaplayer,alleen jammer dat de usb aansluiting aan de voorkant zit en niet aan de achterkant!

Maar goed Toen ik hem aansloot op het netwerk gaf hij gelijk aan dat er een nieuwe update beschikbaar is,met deze update kun je filmpjes bekijken op youtube.
Ik heb er al verschillende bestanden mee afgespeelt iso,avi,video_ts,ook grotere bestanden van rond de 10gb daar had hij geen enkel probleem mee!
Er zit ook een downloadfunctie op voor nzb en torrents,die zal ik straks is ff testen!

Mijn oordeel,als je een goede en degelijke mediaplayer wilt kan ik je deze echt aanraden!!

madkokki 27-08-2010
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA STREAM 0 GB

Ik heb er 89,- voor betaald. Keurig complet met hdmi- en optische kabel! De WD live kostte 99,- excl de kabels.

Na eenvoudige firmware update (gaf hij zelf aan) ging de
netwerkinstallatie vrijwel automatisch. Ik heb er veel verschillende videoformaten op mijn harddisk staan. Hij speelde alles incl ondertiteling. Ook diverse HD-formaten. 1 grote hd-film haperde (40 gb). Deze was in .mt2s format. Kleinere films van dat formaat gingen wel goed. Ook .mkv en .iso, hdwmv, mpg gingen super.

Muziek en foto ook prima. Mooi menu dat vlot doorklikt.

Eindelijk gaat mijn oude xbox met mediaplayer naar boven. Die speelde geen hd.

Positief:
• 5 jaar garantie
• Zeer goede videokwaliteit
• Zeer goede beeld- en geluidskwaliteit
• Wordt uiterst compleet geleverd met alle soorten kabels die je nodig hebt
• Gemakkelijk te gebruiken en in te stellen
• Video’s van YouTube rechtstreeks op de TV bekijken
• Eenvoudige instellingen van UPnP

EricjK 16-05-2010
Geschreven voor: Eminent hdMedia Stream 0 GB

Ik heb sinds enkele dagen de eminent7075 in bezit. Ik vind hem traag! Het duurt erg lang voordat er een beeld gestreamd wordt. Ik heb ook een netgear staan, die laat vrijwel direct beeld zien. Het dvd menu is niet te bedienen en daardor ook geen subs in te stellen.
Ik stream via de client TVersity. Heb de laatste firmwire.

Het geluid is overigens wel goed!

Als iemand nog suggesties heeft hoe ik dit wel beter krijg, dan hoor ik dat graag!

Anders breng ik hem terug voor een andere.. welke dat dan wordt... Geen idee..

Wellicht ben ik verwend doordat ik voorheen via m'n omgebouwde Xbox alles streamde. Waar alles afzonderlijk in te stellen was. Ook in het dvd menu..

Frag_majeuR 28-12-2009
Geschreven voor: Eminent hdMedia Stream 0 GB

Ik heb de speler nu zo'n 6 weken.
Ik gebruik hem puur als mediaspeler met een usb-disk. de mogelijkheden voor download via het apparaat gebruik ik niet.

Mijn gevoelens zijn tweeslachtig.

Voordelen:
* In theorie speelt hij alles
* Klein
* Geluidloos

Nadeel:
Slechts in theorie speelt hij alles.
Er wordt geen DVD-menu ondersteund. Dat is enigszins omslachtig, maar zou verder geen probleem moeten zijn.
ECHTER: als je een rip van een DVD van een serie hebt, speelt hij in 80% van de gevallen alleen de eerste aflevering, de rest is niet te benaderen. Oplossing van de servicedesk: via het programma MakeMKV de DVD rippen naar losse bestanden. Dank je wel.
Tevens vindt hij vaak de ondertitels van een DVD niet. Oorzaak onduidelijk.

Conclusie: op dit moment niet aan te raden als je DVD-rips wil bekijken. Wacht tot het afspelen van DVD's correct wordt ondersteund.
Kijk je alleen HD, dan is dit apparaat een aanrader.

Ries_01 03-12-2009
Geschreven voor: Eminent hdMedia Stream 0 GB

Speelt via usb en gedeelde bestanden (server NAS) veel verschillende formaten af. Echter moet je er wel wat verstand van hebben om te begrijpen hoe het werkt.
Zo heb je via usb weinig problemen omdat de media player veel ondersteuning krijgt. Via Twonky heb je veel problemen omdat je niet altijd alle mappen/folders kan vinden. Je moet dus zelf via gedeelde mappen (zelf aanmaken) aan de gang.
Via usb zie je alles, ook een fraai menu met alle foto's van je films galerij. Echter via een een server (NAS) werkt dit niet. Beetje jammer. Verder veel problemen met DTS (digitaal geluid) en mis je ondersteuning van een dvd menu (je kan niet selecteren alleen maar doorspoelen wat natuurlijk een groot gemis is met een serie). Het nieuwe type heeft dit wel!!! Kortom, ik heb dit apparaat te snel gekocht. Verder krijg je wel een goede ondersteuning vanuit Eminent zelf. De kwaliteit is verder goed van geluid en beeld.
Overigens heeft elke media player voor en nadelen en is het een beetje aanmodderen in mijn ogen.

SteveB 27-10-2009
Geschreven voor: Eminent hdMedia Stream 0 GB

Al lang was ik op zoek naar een mediaspeler die ook overweg kan met .mkv bestanden (hd beeldmateriaal). Ik ben namelijk een echte filmfreak en ben ook in het bezit van een mooie full-hd televisie en een hd versterker. Voorheen maakte ik altijd gebruik van streammogelijkheden van mijn PS3... Alleen deze speelt geen mkv bestanden met ondertitels af en ik was verplicht om deze bestanden om te zetten naar een formaat dat de PS3 herkent. Veel te veel werk steeds. Totdat ik op een dag een aanbieding tegenkwam. Ik ben me in deze mediaspeler gaan verdiepen en het duurde niet lang voordat ik 'm had aangeschaft. Dit had natuurlijk mede te maken met de aantrekkelijke prijs. Dus ik dacht 'let's give it a try'.

De mediaspeler is eenvoudig aan te sluiten via HDMI. Alle mogelijke kabels worden meegeleverd waaronder ook een optische fiber kabel. Gezien de prijs is de speler niet voorzien van een harde schijf.

De speler kan worden aangesloten via een netwerk kabel en via gedeelde mappen op de pc kan de speler deze eenvoudig benaderen. De speler biedt wel de mogelijkheid voor een externe harde schijf via usb. Ook is er een optische uitgang aanwezig voor geluid.

Het nadeel voor velen (niet als je in het bezit bent van een dts versterker) is dat de speler geen dts downsampeling ondersteund. DWZ: dts wordt niet afspeelt door het apparaat. Wel wordt de audiostream doorgevoerd naar de versterken wat een perfect geluid oplevert.

Door films van ondertitels te voorzien, dient de subfile (.srt e.d.) dezelfde naam te krijgen als het videobestand. Een kind kan de was doen.

Kortom: ik ben zeer tevreden met dit apparaat. Beeld en audio zijn buitengewoon. Ook is de speler eenvoudig te bedienen. Het opstarten gaat erg snel en het stream gaat ook vlekkenloos. Vooral gezien de prijs is dit zeker een aanrader!